Os Moocs (Massive Online Open Courses) veñen de converterse nunha auténtica revolución no ensino en liña e tamén no papel que as universidades poden acadar no seu obxectivo de ser a canle formativa ao longo de toda a vida. A universalidade do coñecemento e a variedade das ofertas, convirten a esta relativamente nova opción de ensino nun medio moi atractivo e forte. Segundo lemos en Mooc.es, as características fundamentais e o que os distinguen doutros cursos en liña son:
-Non existe un tope nas matriculacións.
-Toda a formación é en liña
-Materiais gratuítos e dispoñibles na rede
A idea do coñecemento aberto e as posibilidades formativas da evolución de internet foron a causa de que no ano 2008,.os profesores George Siemens y Stephen Downes crearon o que poderíamos considerar o primeiro Mooc, segundo nos contan na introducción da web Mooc.es. O éxito foi inmediato e, pouco a pouco, xeraron máis cursos e tamén que moitos profesores das máis prestixiosas universidades dos Estados Unidos quixeran participar nesta iniciativa que pon a formación e o coñecemento ao alcance de todos os interesados. Neste momento podemos asistir ao auxe dos Moocs no noso país tamén. Gustounos moito tamén, no blog de Angel Fidalgo sobre o que é un MOoc, qué posibilidades abre para a universidade (unha delas relativa a expedición de certificados e títulos), e en qué se diferencia doutras iniciativas semellantes, coma os OWC (OpenWare Courses). Nos Moocs os materiais céntranse nos videos curtos, en traballar nos foros e fomentar a interacción e cooperación entre os alumnos. A presenza e consideración de rede social, no seu sentido máis estricto, e tamén prioritaria.
Debido á proliferación, como xa dixemos, e que se trata de recursos que se van enriquecendo progresivamente, parecenos interesante falar algo e reseñar algunha das plataformas nas que se agrupan as distintas institucións e os cursos que ofertan. A modo de guía:
–Coursera Unha das pioneiras. Neste momento actúa de soporte dos Moocs de 62 universidades entre as cales están Duke, Columbia, a Johns Hopkins e a Autónoma de Barcelona.
MiriadaX Integra máis de 1232 universidades socias de América Latina. Patrocinada entre outros por Telefónica e o Banco de Santander, atopamos universidades españolas coma a UNED, a Carlos III, Pompeu Fabra ou Zaragoza, entre outras. Podemos seguer a incorporación de novos cursos por medio da súa actividade en redes sociais (@miriadax en Twitter) e Facebook.
Mooc.es Ademáis de ofertar a posibilidade de suscribirse a unha newsletter con tódalas novidades dos cursos, esta plataforma engade unha funcionalidade interesante na páxina de inicio: o filtrado por datas de realización dos cursos e, tamén, pola língua na que se desenvolven.
No sempre interesante blog Error 500. Antonio Ortiz fala doutros dous repositorios máis:
Open Education Database (OEDB) Cun interesante buscador que permite filtrar por niveis ,institucións e áreas de coñecemento) e Open Culture que ten a particularidade de ir engadindo esta listaxe de cursos mensuais.
Consideramos que os MOOCS darán moito do que falar e, coma mencionábamos ao principio do post, redefinirán, en gran medida o concepto de aprendizaxe e tamén a programación que facemos do noso tempo adicado ao estudio ou a busca de novas posibilidades formativas. Temos en conta que é un movemento recente, que as universidades estánse subindo rápidamente a este tren e que, coma é lóxico, o tempo irá asentando as opcións máis rigurosas e desestimará outras . Un Mooc pode converterse, polo tanto, unha nova canle de difusión, de prestixio ou valoración das institucións.
Fontes: Error 500, Mooc.es, Innovación educativa. Convén botarlle unha ollada a este grupo de Facebook
Conversa
Trackbacks/Pingbacks
Pingback: A BUSC nas XV Jornadas CRAI de REBIUN | Fonseca - 4 Xullo 2017